Strategické manažerské účetnictví
18.4.2016Jedná se o firmu manažerského účetnictví, ve které je důraz kladen na informace, jež se vztahují k externím faktorům společnosti, jakožto i na naturální informace a vnitřně generované informace.
Tradiční metody a nástroje manažerského účetnictví se modifikují a rozšiřují, aby podporovaly strategické řízení podniku. Dochází k úzkému propojování manažerského účetnictví s nástroji a metodami strategického řízení a k silnější orientaci manažerského účetnictví na informace z externího prostředí a na monitorování a analýzu strategické pozice podniku. Manažerské účetnictví reaguje například na výstupy SWOT analýzy, portfoliových matic i nových koncepcí managementu jako jsou analýza hodnotového řetězce, lean management, just in time a podobně.
Strategic Management Accounting
It is a form of management accounting in which emphasis is placed on information which relates to factors external to the firm as well as non-financial information and internally generated information.
Traditional methods and tools of management accounting modified and extended to support strategic management of the company. There is a close linking of management accounting with tools and methods of strategic management. Management accounting stronger focuses on information from the external environment and monitors and analyzes the strategic position of the company. Management accounting reflects usage of SWOT analysis, portfolio matrices and new management concepts such as value chain analysis, lean management, just-in-time etc.