Koordinace
17.10.2014Jedná se o propojení dílčích subsystémů, zejména pak dílčích plánů. Realizuje se prostřednictvím nařízení, osobních a útvarových iniciativ nebo běžného plánovacího procesu. Abychom mohli hovořit o koordinovaném systému plánování, musíme zvládnout jeho koordinaci v časovém, vertikálním, horizontálním i věcném ohledu.
Controlleři mají za úkol zajišťovat koordinaci mezi jednotlivými útvary a řídicími pracovníky prostřednictvím svých plánovacích systémů, systémů účetnictví, výkaznictví a prostřednictvím osobních setkání.
Co-ordination
Co-ordination means the linking of sub-systems, especially sub-plans. It can come about as a result of directives, personal and departmental initiatives or the regular planning process. In order to be able to talk about a co-ordinated planning system there must be co-ordination which takes into account the time factor, the vertical and horizontal dimensions of the organisation, as well as functions.
Controllers are charged with the task of ensuring this co-ordination between the various areas and managers in their planning systems, accounting systems, reporting as well as their meetings.