Hrubá zisková marže
21.3.2016Hrubá zisková marže (jinak označované jako výsledek z prodeje) jsou výnosy z prodeje snížené o náklady prodaných výkonů vyjádřené buď jako absolutní hodnota nebo jako procento z prodejních cen (výnosová rentabilita). Relativní vyjádření se spočítá jako absolutní výše hrubé ziskové marže vztažené k výnosům z prodeje za období. Zisková marže může být vypočtena v různých stupních, odtud termíny hrubá zisková marže a čistá zisková marže. Úroveň vykazovaného zisku je také ovlivněna úrovní aplikace účetních konvencí a metodou použitou při oceňování produktu, jako jsou variabilní nebo plné náklady.
Výrobní náklady na prodané výkony vyjadřují, kolik stojí určitý výrobek nebo služba, pokud bereme v úvahu náklady všech funkčních oblastí, které se podílejí na výrobě finálního produktu.
Gross Profit Margin
Profit margin is sales less cost of goods sold (cost of sales), expressed either as an absolute value or as percentage of sales value (profit percentage). Relative expression is calculated as absolute gross profit margin divided by revenues from sales for the period. The profit margin may be calculated at different stages, hence the terms gross profit margin and net profit margin. The level of profit reported is also influenced by the extent of the application of accounting conventions and by the method of product costing used, e. g. Variable or absorption costing.
Cost of goods sold (COGS, cost of sales) express what a product or a service costs when the costs of all the functions that are involved in the production of the finished product are included.