rozhovor

Dnes odpovídá...
Josef Nečesal (Finance and Administration Director, Algeco)

Vystudoval ČVUT v Praze, absolvoval MBA studies na Nothingham Trend University. Působil jako CFO v DHL, v roce 2003 se stal členem představenstva a CFO v DHL Express. Od 2004 do 2005 byl součástí týmu budujícího globální IT SSC pro Deutsche Post – DHL. Od roku 2010 působí jako CFO pro severní a východní Evropu ve společnosti Algeco.

Jaký typ činnosti tvoří největší část Vaší práce? Jaké jsou opakující se činnosti?

Moje práce je naštěstí velice různorodá, byť se pochopitelně najdou i opakující se činnosti. Za pravidelné můžu považovat měsíční uzávěrky v řízených zemích, regionální konsolidace a prezentace našich výsledků. Ale i v tomto měsíčním závěrkovém, reportovacím a forecastovém procesu jsou vždy jiné úspěchy či problémy. Určitě to není nudný proces, jak by se při pohledu zvenku mohlo zdát. Nad rámec těchto standardních činností se pak každý měsíc vyskytne mnoho lokálních výzev v každé zemi. Čím více na jih a východ, tím více účetních, daňových a legislativních problémů je třeba řešit každý měsíc. Od nejstabilnějších severských zemí až po velice časově náročné postupy v Ruské federaci. Současně implementujeme postupně v každé zemi nové systémy a procesy, což je další velká náplň mé činnosti.

Co považujete za svůj největší úspěch v rámci své současné pozice?

Především se nám během půl roku povedlo ve dvou osobách od základu vybudovat v Praze finanční centrum sdílených služeb pro 5 zemí regionu, které funguje k naprosté spokojenosti nejen všech zemí, ale i našeho evropského vedení. Největším úspěchem z mého pohledu není pouhá úspora nákladů, ale především získání kontroly nad vlastním účetnictvím a uplatnění stejných pravidel a principů ve všech zemích. Taktéž se nám povedlo před převodem do SSC kompletně zrekonstruovat účetnictví ve Finsku, což byla časově velice náročná práce.

S kým nejčastěji v rámci své práce komunikujete?

Při své práci musím komunikovat s mnoha lidmi, ať už ředitelé a CFO v každé zemi, se svými pražskými kontrolery, účetním centrem, tak i s mateřskou společností. Vše prakticky na denní bázi.

Co je pro výkon Vaší pozice podle Vás nejdůležitější?

Mít dobře motivovaný, celistvý a kompetentní tým, kde se všichni můžou spolehnout jeden na druhého.

Jaké máte pracovní priority na nejbližší období, co byste chtěli zlepšit? Máte nějaké motto?

Zlepšovat je neustále co v každé společnosti. Proces zvyšování efektivnosti je nekonečný proces, kde se nesmí ustrnout ani na chvíli. Odpovědnost za zdravý růst společnosti je úkol všech manažerů na všech řídících úrovních. Od prodeje, výroby až po všechny servisní oddělení na jedné straně až po procesy, pravidla a systémy na straně druhé. Proto bych chtěl především posílit vzájemnou spolupráci ve všech těchto oblastech mezi zeměmi našeho regionu, aby nad týmy jednotlivých zemí vznikl funkční tým regionální, byť virtuální. To by mělo přinést ovoce v podobě dalšího zvýšení naší efektivnosti a lepší uspokojování potřeb našich klientů.

Další zprávy z této kategorie

  • Romana Gondeková, MBA (Druchema, CFO)Vystudovala ESMA – CZMI Praha, obor podnikový management. Od r. 1992 působila v účetním a daňovém poradenství, poté jako hlavní ekonom ve firmě Kobit,...
  • Radek Jonáš (Stormware, vedoucí ekonomického oddělení)Vystudoval VŠE v Praze. Následně působil jako náměstek pro ekonomiku a rozvoj ve společnosti PRAMEN CZ. Poté pracoval jako konzultant ve společnosti H...
  • Ing. Jan Bolek, DEK, a.s.Vystudoval VŠE v Praze, obor Podniková ekonomika a management. Při pobytu na dánské Copenhagen Business School studoval manažerské účetnictví. Od roku...
  • Pavel Babiš, Huisman Konstrukce, s.r.o.Vystudoval VŠB-TU Ostrava, ekonomickou fakultu, obor podniková ekonomika a management. V současné době rozšiřuje své znalosti v postgraduálním program...
  • Ing. Juraj Bóna, Slovak Telecom, a.s.Vystudoval Ekonomickou fakultu univerzity v Bratislavě, obor Informační technologie. Od r. 1998 působil v Ernst & Young na pozici manager/supervisor. ...