Change Management jako řízení myšlení lidí v průběhu změn
aneb Jak pracovat s týmy jako s živými systémy
Change Management je v procesním řízení chápán jako cílový stav robustnosti procesu, kdy se proces jeví nejen jako předvídatelný, ale i „samoopravující se“. Každý leader, který vede svůj tým k neustálému procesnímu či provoznímu zlepšování, se musí zabývat nejen procesními změnami, ale také změnami chování lidí. (Ne)přijetí změn lidmi často rozhoduje o celkovém výsledku úspěšného dokončení změ
Proč mají tedy někdy manažeři plné ruce práce s přijetím nepopulárních opatření u svých lidí, i když jsou faktograficky velmi dobře připraveni? Proč zavádění některých změn nenápadně „vyšumí? A jak je to tedy s emocemi zúčastněných lidí - má smysl s nimi pracovat, anebo je to jen vstupní brána k manipulativním reakcím a odváděním pozornosti od hlavní podstaty?
Efektivní řízení změn výraznou měrou ovlivňuje práce s emocemi účastníků změny, ale málo manažerů přikládá důraz na to, že emoce jsou produktem myšlení a že výsledné chování zúčastněných lidí lze na této úrovni řídit. Zajímá Vás jak? Pak je tento seminář určen právě pro Vás. Vyzkoušíte si, jak při zavádění změn pracovat s týmem jako s živým systémem a odnesete si do praxe spoustu užitečných tipů.
Naučíme Vás:
- vyjednat zadání změny pro její účastníky - realizátory změny (o kontext výše a kontext níže)
- nastavit (mocné) zadání resp. efektivně vyhlásit nepopulární opatření
- „nakoupit si“ jednotlivé účastníky / zájmové skupiny přes „koncept členství“
- pracovat v jednotlivých fázích realizace změny se skupinou jako s živým systémem, jakými způsoby (vlídně) trvat na dohodnutých pravidlech a činnostech
- pracovat s emocemi účastníků jako s produktem jejich myšlení
Přednášející
Ivo Spilka, certifikovaný systemický kouč, vedoucí oddělení vzdělávání, Český rozhlas
Obsah semináře
Dopolední část:
- 3 pohledy na change management - procesní, behaviorální, systemický - výhody a omezení jednotlivých přístupů
- vlastnosti živých systémů, které lze zužitkovat při prosazování změn
- fáze změn a role leadera v jednotlivých fázích
- komplexita a význam jejího zvyšování a snižování při komunikaci, překryv kontextů při hledání smyslu opatření
- členství a organizující téma - jak vytvořit nové organizující téma ze zadání zadavatele
Odpolední část:
- vyhlášení změny - strategie, jak „pertubovat“ skupinu, leadership jako funkce systému, strukturální intervence
- souvislost - role - problém (podnět) jako základní sada otázek leadera změny pro účastníky / realizátory změny
- konstruování řešení na principu výjimek problému resp. neproblému, de Shazerův na řešení orientovaný přístup jako východisko
- kognitivní restrukturalizace jako nástroj práce s emocemi jako produktem myšlení pro motivaci k přijetí nepopulárních opatření
- ukázky z praxe
Cílová skupina
Seminář je určen pro manažery na všech úrovních řízení, kteří chtějí efektivně využít vlastnosti malých skupin jako živých systémů při zavádění změn.
Místo: | Školicí centrum Controller Institutu, Praha 4 |
Datum: | 9. 12. 2014 |
Čas: | 9 - 17 |