Zisk Nestlé stoupl o 45 procent, evropské tržby ale zůstávají slabé
20.2.2015Největšímu světovému výrobci potravin a nápojů Nestlé stoupl v uplynulém roce zisk o téměř 45 procent na 14,5 miliardy švýcarských franků (367,6 miliardy korun).
Hospodaření podpořil prodej podílu v kosmetické společnosti L'Oréal a zhodnocení podílu v dermatologické firmě Galderma. Společnost se ale loni musela vypořádat se zpomalující poptávkou v Asii a deflací v Evropě, což se odrazilo na jejích tržbách. Výkonný ředitel Nestlé Paul Bulcke v prohlášení uvedl, že firma v roce 2015 očekává růst kolem 5 %, podobně jako v roce 2014. Rozsah produktové nabídky Nestlé, které vyrábí i třeba balenou vodu či krmivo pro domácí mazlíčky, mu umožňuje přestát většinu bouří s relativně stabilními výsledky. I na švýcarskou firmu ale tlačí pokles spotřebitelských cen, horší vývoj ekonomiky na některých trzích a konkurence v podobě zdravějších potravin.