Prodeje aut v ČR vzrostly o téměř 17 procent
15.1.2015Tuzemskému automobilovému trhu se po hubených letech začíná znovu dařit. Prodej nových osobních aut v loňském roce meziročně vzrostl o 16,7 procenta na 192 314 vozů.
Nejprodávanější značkou se tradičně stala Škoda, která měla na trhu podíl 30,2 % a prodala celkem 58 091 aut. Na druhém místě skončil Hyundai a třetí se umístil Volkswagen. Lidé nejčastěji kupovali auta nižší střední třídy, která měla podíl přes 26 %. Následují malé vozy s 18% podílem a terénní auta se 17 %. Více než čtvrtinový podíl mělo provedení kombi. Přes 55 % prodávaných aut bylo na benzinový pohon. Registrace motocyklů jako jediná kategorie v loňském roce klesla, a to o jedno procento na 16 043 strojů.