Krátké pronájmy ve stylu Airbnb pronikají i do byznysu
8.12.2017Do České republiky se ze světa šíří nový typ krátkodobých pronájmů ve stylu Airbnb, zaměřených však na komerční prostory.
Ve světě rozšířený fenomén takzvaných pop-up komerčních prostor se začíná uchytávat též v České republice. Nabídku od několika dní do několika měsíců využívají globální značky i hipsterské podniky. Výnosnost je vyšší proti běžným dlouhodobým pronájmům o zhruba čtyřicet až šedesát procent. Vždy ale záleží na lokalitě a kvalitě daného prostoru. Zároveň je třeba vzít v úvahu, že tyto pronájmy jsou krátkodobé a nárazové, takže vyšší výnosnost kompenzuje období dočasné neobsazenosti. Důvodů pro krátkodobé pronájmy komerčních prostor může být celý řada. Velké značky v originálních prostorech uvádějí například nové kolekce nebo řady svých výrobků. Další obchodníci si tak zase testují poptávku v nové lokalitě. E-shopy využívají pop-up obchody pro živou prezentaci zboží. Za rostoucí poptávkou po pop-up prodejnách jsou také rostoucí nájmy v retailu.