zajímavost

Jak reklamovat vyúčtování elektřiny?

Téměř třetina domácností reklamuje vyúčtování elektřiny. Jak na to?

Léto není v energetice zdaleka ve znamení okurkové sezóny. Dodavatelé chystají nové ceníky a ve schránkách domácností přistává vyúčtování za spotřebu elektřiny nebo plynu. Často s chybami. Na co si dát pozor? A jak fakturu reklamovat? Jednou za rok, zpravidla koncem jara nebo začátkem léta, posílají dodavatelé elektřiny a zemního plynu roční vyúčtování spotřeby. Možná, že se vám faktura na stole objeví zrovna ve chvíli, kdy balíte na dovolenou. Přesto si udělejte čas a projděte si ji. Dodavatelé totiž mohou ve výpočtech chybovat a vy jim možná pošlete zbytečně vysoký nedoplatek, jen abyste vše měli z krku. Kolem vyúčtování energií bývají zmatky. Tak předně, Češi obecně tápou v tom, jak to v energetice chodí. Jen polovina ví, že odečty spotřeby provádí distributor. Faktura jim ale chodí od dodavatele – firmy, která s elektřinou a zemním plynem obchoduje. Je to logické, elektroměr nebo plynoměr, stejně jako dráty nebo potrubí, má na starosti právě distribuční společnost.

Zdroj: Hypoindex.cz

Další zprávy z této kategorie