zajímavost

Doktor v mobilu

Sedm z deseti případů může praktik řešit na dálku

Obchodní ředitel soukromých klinik Canadian Medical Vítězslav Havliš popisuje, jak telemedicína chrání před rizikem nákazy v čekárnách i záludností samodiagnostiky. Možnosti moderních technologií a nestandardní „covidové“ nároky, kterým zdravotnictví čelí už druhým rokem, způsobují přelom v poskytování lékařské péče. Ke slovu se stále častěji dostává i takzvaná telemedicína. Pacient se za lékařem nevydává osobně, vyšetření probíhá prostřednictvím videohovoru nebo chatu. Průkopníkem kvalifikované lékařské distanční péče je v tuzemsku zdravotnická skupina EUC, která na jaře loňského roku spustila službu Lékař online 24/7. Tu teď využívá přes tisíc lidí měsíčně, včetně pacientů soukromých klinik Canadian Medical, které jsou součástí skupiny. Představte si, že se v sobotu probudíte, máte teplotu, bolí vás v krku a máte nateklé mandle. Co uděláte? Pravděpodobně vstanete z postele, nasoukáte se do oblečení, sednete do auta nebo MHD a vyrazíte na pohotovost. Tam se v čekárně potkáte se spoustou dalších nemocných lidí, než se po několika dlouhých desítkách minut dostanete do ordinace. Při troše štěstí jste za několik hodin doma s antibiotiky. My jsme celý tento nepříjemný proces škrtli. S Lékařem online 24/7 můžete zůstat celou dobu v posteli, přes mobil nebo počítač se s vámi nejpozději do třiceti minut spojí lékař a přes chat nebo videohovor vás plnohodnotně vyšetří a rovnou vystaví eRecept.

Zdroj: Penize.cz

Další zprávy z této kategorie