zajímavost

ČR si loni na žebříčku zemí podle jejich image pohoršila

Česko si loni pohoršilo na žebříčku zemí podle jejich image o dvě příčky z 28. na 30. místo. Reputace Česka v zahraničí ale mírně vzrostla.

Nejenom Česká Republika si v žebříčku Anholt-GfK Nation Brands Index 2016 pohoršila. Za rok 2016 se zhoršilo globální vnímání národní značky u všech zemí v první desítce. Největší pokles zaznamenaly Velká Británie a USA. Globální image jednotlivých zemí je přitom obvykle velmi stabilní. Podle autora průzkumu je pověst jednotlivých zemí ovlivněna mnohem více tím, jak je vnímán jejich vliv na světovou situaci, než jejich bohatstvím či úspěchy. To, že se u všech zemí na prvních deseti místech zhoršila jejich globální image, znamená obrat proti roku 2015, kdy si osm z deseti nejlepších zemí celkové skóre v indexu zlepšilo. V žebříčku se hodnotí image v kategoriích jako jsou export, správa země, kultura, lidé, cestovní ruch a imigrace/investice u 50 zemí s vyspělou ekonomikou.

 

Další zprávy z této kategorie